Hej Matildas tatuering!


Matilda 18år
Den här gjorde jag den 13:de Januari hos en kille i Sävast som heter Oscar Mannberg. Det är fem liljor som är placerade på min högra underarm.
Jag har alltid varit fascinerad av tatueringar & piercingar, förut ville jag ha tribaler för jag tyckte de såg snyggt ut.. sen när jag blev 18 och det var dags att tatueras så tänkte jag att jag vill ha någonting som betyder nåt för mig. Och ingenting betyder mer för mig än familjen så det fick bli Mamma,Pappa,Två systrar och en bror i form av liljor för jag tycker dom är fina :) och Blått/turkost är ju svinsnyggt ;)
Några dagar innan jag skulle åka från Kiruna till Sävast och tatuera mig så hittade jag betydelser av olika blommor och färger o.s.v
där det stod att liljor betyder "du är den vackraste jag vet"
och 5 blommor betyder "Jag gör vad som helst för dig"
och färgen blå betyder "Jag är vid din sida tills döden skiljer oss åt"
Tyckte de var ganska passande till familjen och ganska kul att jag hittade det efter att jag redan bestämt vad jag ville ha :)

Endast snälla komentarer om andras

tatueringar är välkomna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0